Nye fablinger i Fabledom

Min ene by vokser og er nu udvidet med en finere bydel. Her er kommet borgerlige til og man skal nu veksle mellem bønder eller borgerlige.

By husene består af en bygning som skal placeres på en slags fundament – herfra kan man udvide det hele med flere huse og butik og dermed forøge antallet af beboere i byen. Man anlægger brostens fortove og der er nye brønde at vælge imellem.

Jeg har haft problemer med at nogle af mine fablinger døde af sult – dette har jeg nu fået sat en foreløbig stopper for – da jeg har udvidet territoriet et par gange – så der er anlagt nye marker til dyrkning af afgrøder – samt et lager hvor man kan hente forsyninger. Min kulproduktion kører fint og jeg har flere skovhuggere som sørger for der hele tiden er træ at arbejde med. Jeg har også fået udvidet med et større stenhuggeri så der også produceres flere sten – der kan omdannes til polerede sten – der skal hele tiden være byggematerialer. Det seneste byggeri er at der nu er kommet et sygehus til.

Jeg har også fået grise – så der nu også produceres kød til borgerne. Fergus er også på spil i denne by – han er vist det man må betegne som en stille kæmpe.

Jeg har også fået lavet en bager mere – så det går stærkt med brødbagningen.

Jo flere borgere man lukker ind – jo flere penge får man i “statskassen” – det giver i sær ekstra når de borgerlige er kommet ind i byen.

den stille kæmpe Fergus
byhuse med borgerlige
borgerlig fabling
svinestien med de søde bevingede grise

 

Og fra tid til anden sker det her – men de arbejder fint alligevel

heksen kaster ofte forbandelser

 

Loading